torsdag 21. juli 2016

Test: Oden's Extreme White Dry Slim Cold

Mest sannsynlig har mine lesere lagt merke til at snus som er av typen "Slim White" vært ganske så fraværende på bloggen min, med noen ytterst få unntak. I dag blir det testet en snus av denne typen, så vi får se hvordan det går.
​Kjør test!

Porsjonen:
Porsjonen ja. Jeg er ikke ukjent med fenomenet "slim white", men er langt fra mitt førstevalg når det kommer på snus. Lengden er ganske standard, bredden er litt bredere enn halvparten av en vanlig porsjon, og vekten tikker inn på ca 5 gram. Den er også tørrere enn vanlig snus, noe som ikke forundrer meg siden det faktisk er en DRY porsjon. Ikke noe utenom det vanlige med andre ord, og med denne snusen når Oden's ut til et publikum som blir større og større.




Lukt:
Colgate Karies Kontrol. Tannkrem, ja, men også den tannkremmen som er min favoritt. Jeg har absolutt ingen problem med at en snus lukter dette. Frisk og fin lukt av mint som svir litt i nesa, og som overdøver tobakken. Ikke dumt i det hele tatt.

Smak:
Det øyeblikket man legger porsjonen i leppa ble jeg forundret over at det ikke smaker noen ting. Dette er da, igjen, en porsjon som både er hvit og tørr, så er normal effekt. De første minuttene er det først og fremst den sviende sensasjonen i leppa som er positivt, da den kommer kjapt og intenst. Nikotinen følger fint etter, og til slutt smaken.
Smaken er ganske så nøyaktig lik lukten, Colgate Karies Kontrol, en smak jeg ser på som frisk, god og ytterst positiv. GN Tobacco har virkelig forstått hva som gir en god smak til snus, og har enda ikke bommet på blandingene sine

Nytelse:
Tør jeg si det? Jeg nyter denne snusen!
Nikotinet treffer raskt og hardt, og Oden's Extreme White Dry Slim Cold svir surverent i overleppa. Nikotininnholdet ligger på 22mg/g , så jeg er litt forundret over at nikotinet treffer såpass hardt selv om det bare er halve porsjonsstørrelsen av vanlig snus. Jeg ser på dette som interessant, og kan glede mange av de som sverger til tørre porsjoner som ikke synes.

Konklusjon:
Oden's Extreme White Dry Slim Cold er merkverdig nok en snus jeg nyter å ha i leppa. Smaken er god, nikotinet treffer, og inntrykket generelt er suverent.
Jeg personlig foretrekker den vanlige porsjonssnusen som er våtere, men heldigvis finnes dette.
Anbefales til alle dere som vil ha en sterk og god snus, men som foretrekker smale og hvite porsjoner som ikke renner!

Kos deg med snusen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar