onsdag 30. mars 2016

TEST: General Kardus 2015 - Verdens dyreste snus (Spesial)

Første innlegget mitt skal feires med brask og bram, og kjører liksågodt en test av årets beste (og dyreste) snus.
http://www.side3.no/dette-er-verdens-dyreste-snus/8513014.html
http://www.side3.no/verdens-dyreste-snus-utsolgt-pa-en-dag/8515002.html
I dag tidlig fikk jeg sms'en jeg har ventet på i evigheter: "Nå har Kardusen din kommet", så jeg slengte meg i bilen og kjørte godt over fartsgrensen til den lille tobakksforretningen i Ålesund kalt "Gull & Cigarer" hvor en brun pappeske ventet på meg.
Jeg åpnet esken, og der lå det enda en svart eske med "General Kardus Selection 2015" innprintet med gullbokstaver. Den stygge helseadvarsel-lappen var heldigvis plassert på en plass på eska som man ikke ser med mindre man går ut for det, noe som jeg syns er meget positivt.

Esken gir selvsagt et eksklusivt inntrykk og ble med en gang utrolig spent på resten.


Selve snusboksen er laget av gulldekt tinn, og lokket er laget av eik. Alle boksene er nummerert, og jeg fikk nummer 560/4000.

Selve tobakken er kuttet, og ikke malt. Den er veldig lett å bake, men prismaster er ikke å anbefale.

Smaken er fantastisk. Den har en enormt sterk og fyldig smak som setter inn med det samme den blir lagt under overleppa, og nyter hver gang jeg re-baker den med tunga for å holde fasongen. Den bruker litt tid på å renne, men i sammenheng med at snusen har en såppass sterk smak allerede er ikke dette negativt. En pris på 1ml holder for å få en perfekt smaksopplevelse.
Lukten er over gjennomsnittlig sterk, og gjør at du får et veldig godt førsteinntrykk av hvordan smaken og kvaliteten er.
Styrken (nikotin) er standard styrke, men i en spesialsnus har det ikke noe å si siden smak og og lukt gir 100% av opplevelsen.

Særdeles fin innpakning, høy kvalitet på tobakk, og fantastisk smak og lukt gjør at denne snusen virkelig fortjener, og greier å forsvare den noe spesielle prisen.
Konklusjon: Årets beste snus. Og dermed basta. Du må blø for å få tak i ei slik boks, men du kan si at det er noe av de best anvendte pengene dette året.
PS: Tilgjengligheten er enormt dårlig, siden bare 4000 totalt ble laget, hvorav 200 stk ble sendt til Norge. Ifølge artikkelen jeg linket til på toppen av innlegget er alle 200 utsolgt, noe jeg kan bekrefte grunnet x antall telefoner til diverse forhandlere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar