onsdag 30. mars 2016

Listerine??

Listerine. Munnskyllemiddel med en ganske unik smak, som kan være litt for tøff for de fleste. I snusverdenen (og sikkert flere andre steder) kaller vi dette for Wintergreen.

Min første porsjon wintergreen-snus smakte jeg for ca 6 år siden, i form av Offroad Wintergreen. Jeg syntes det var grusomt, og kastet hele boksen i søpla av ren forbannelse. I 2015 prøvde jeg på en boks Odens Pure Wintergreen, og reagerte på samme måten. I motsetning til hva som skjedde flere år siden ga jeg ikke opp, og brukte mer og mer av den, for jeg måtte finne ut hvorfor denne smaken er så hinnsides populær som den er.

Etter å ha fullført denne grønne boksen, forsto jeg oppstyret. Det ER en god snus-smak. En veldig frisk og god smak som skiller seg betraktelig fra alt annet, og som gir deg en god følelse.
Jeg har satt mine poeng til Oden's og Thunder sin variant. Like smaker, men samtidig relativt forskjellig.
Oden's har større porsjoner, mer nikotin og litt mildere smak, mens Thunder har sterkere smak og mindre nikotin.
Totalt sett syntes jeg Oden's sin variant er et bedre valg for meg, grunnet den mildere smaken. Den er dessuten litt våtere, en ting som jeg liker veldig godt. Dette gjør at en test på Oden's Pure Wintergreen blir min neste snus-test.

Tilbake til Listerine. Hvorfor eksisterer dette?
Den mest kjente wintergreen-snusen er definitivt Hawken, en amerikansk løssnus (dip) som har satt sine fotspor også i norge. Jeg har enda ikke hatt sjansen til å smake denne selv grunnet stor mangel på amerikansk snus i norge for tiden.

Listerine-smaken er unik, til samme grad som cola. Den gir en behaglig ånde, og gir den ekstra gode følelsen i munnen etter bruk.
Jeg er av den typen som elsker å variere på snus, og wintergreen kommer alltid på kvitteringa.
Hemmeligheten om hvorfor wintergreen er populært? Der er en GOD smak. That's it. Det er ikke noe mer enn det. Gi wintergreen en sjans, til tross for et mildt sagt spesielt førsteinntrykk, og du får den positive smaksopplevelsen du har lett etter så lenge.

Takk for meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar